Fredag och ost kex

God afton! 

Fredag idag och snart slut på denna vecka. I natt har jag sovit ok tills klockan ringde i morse, jag vaknar av ett helvetes oväsen och tänker vad fan är det som händer och låter så förfärligt? När jag ser på telefonen så är det den som bråkar med mig. Jag kliver upp och startar duschen, mina ögonlock hänger nere vid pungen😋 jag tar mig en snabb dusch. Gör mig klar och går ner och sätter över en kanna kaffe. Jag säger till morgon kocken att vi ses om 10 koppar. Han skrattar. Vi seglar ifrån Sandefjord och vi är på väg till Strömstad. På terminalen står min lilla skåning. Jag sitter i terminalen och är jätte hungrig. Kommer ombord och går direkt upp till mässen och får något att äta. Kommer ner igen och ser ut genom fönstret, vädret är bara så nice. Tar fram  ja inte det du tror kameran åker fram och jag knäpper en bild på det lugna vattnet 

Vi ankommer Sandefjord och får ny gäster ombord. När alla är ombord så är det ny tur mot Strömstad. Vi ankommer Strömstad, jag står och ser ut genom fönstret och drömmer mig bort. Jag tar fram kameran igen. 

Då blir det denna finna bild. Denna finns bild skulle jag kunna tänka mig som en tavla hemma. När vi avgår ifrån Strömstad så är mitt arbetspass klart för dagen. Jag går upp i mässen, hade bestämt med Linda. När jag hade ätit färdigt gick jag till hytten och bytte om. Och så tog jag smutstvätten med mig och slängde in i tvättmaskin. När det var klart tar jag det med upp i hytten för att torka det. 
Jag har pratar med MrT på Skype. 
Det kommer inte att hända mycket mer ikväll, för jag har bäddat ner mig i sängen. Jag har gjort några kex med ost som jag tog med mig för att mysa lite.

Sov gott och händerna på täcket. 

//Sjömannen  


Kommentera här: