Sju dagar kvar

God afton godingar! 

Onsdag idag! Dagen har varit helt fantastisk. Linn-B har kommit ombord. När vi kom till Strömstad så var min lilla skåning på terminalen. Jag frågar henne snällt om hon ville köpa ett paket kaffe till mig, och det ville hon. Du är snäll Karin. Väl ombord igen så var det tid för lunch, pasta och kycklingsås. Jag är lycklig jag älskar pasta i alla dess former. Jag har stått bakom black jack bordet idag, jag måste ha varit snäll idag, jag fick 100kr i dricks👍. Jag var tidigt fri idag, jag gick upp till mässen och tog mig en titt på vad det var för middag. Efter det gick jag upp på bryggan gör att se på utseglingen ifrån Syrömstad. Jag passar på att ta ett foto när jag väl är där uppe. 

En fin solnedgång. 
Igår var det en fin dag, mycket att göra. Tiden bara springer iväg. Min chef kommer ombord i Sandefjord på eftermiddagen. Innan vi kommer tillbaka till Sandefjord på kvällen frågar han om jag skulle ut och gå i Sandefjord, jag frågar om han ska ha sin bil bort till Thorøya? Ja vill du köra bort den. Jag körde bort bilen. Kör av båten vid 21:05 och på kajen stod det många poliser. Jag kör ner rutan och berättar att jag är besättning. Jag får köra vidare. Kommer till Thorøya 5 minuter senare. Det blåser lite smått. Jag har mina uniforms byxor på mig och en gul jacka. Det tar ca 30 min innan drottningen kommer till Thorøya. Jag känner att det börjar bli lite kallt om benen och om snabeln, jag tänker, där är nog inget kvar av den, antingen har den trillat av eller så har den krupit in i kulpåsen. 😜😂. Jag fick tagit ett foto på drottningen när hon svängde runt i hamnen. 

Väl ombord igen gick jag en runda förbi mässen, där sat några av besättning, Sätter mig ner en stund och små pratar. Jag tackar för mig 22:45 tar mig 4 bananer med upp i hytten, någon frågar mig vad jag ska göra med dom bananerna, jag vänder mig om och svarar snabbt, jag ska ha groupis med dom. Det blev tyst och sen skrattar dom och säger att fan du är inte klok. Ställ inte sådana frågor då. 
Jag åt en banan innan jag tackade för mig igår. Skrev sms till MrT och önskade god natt. 
Ikväll tänker jag inte göra allt för mycket. Ligga i sängen och bara vara. 

Hoppas ni får en fin natt. 

//Sjömannen 

Kommentera här: