Yatzy och frukost

God morgon ifrån Daladates camping!
 
I natt har jag sovit jätte gott, hur har ni sovit?
Jag blev väckt av kampisarna klockan 8:35, då tyckte dom att vi hade sovit vad vi ska. Upp och ge dom mat och rasta dom, efter det så gick vi och la oss igen, men det var någon som behövde gå på det lilla huset. Upp igen och gå bort till toa, det första man ser när man lyfter på toalocket, JO ett bromspår efter en som har vare där innan mig, ÄCKEL gör rent efter dig. Jag fick gjort mina behov, skönt var det, ny sketen gick jag tillbaka till vagnen, där ligger SKN och leker med sin.... telefon. Jag skryper ner hos N i sängen, där är det full show, kampisarna har race. Vi går upp och N gör kaffe. Nu sitter vi här i förtältet efter en god frukost och en god kopp kaffe. 
 
 
Senare idag så ska vi iväg och handla med Anki, vi ska käka slaffs mat ikväll, TACOS inte min favorit. Vi har pratat om det i 1 år att vi skulle ha en Tacos kväll, men det har vare så mycket hela tiden, så igår bestämde vi att i morgon (Idag) ska vi ha Tacos. 
 
Igår så var vi hos Anki och Ole, vi spelade Yatzy, första rundorna var inte så bra för mig. När klockan närmade sig 18:00 så gick vi bort till oss själva och lagade lite mat, himmalagade hamburgare och pommes. Anki kom bort till oss och vi fortsatte med att spela Yatzy, det blev bara bättre med spelet, 
 
Ja ni ser vem som kom på 1:a plats:) 
 
Nu ska jag läsa lite nyheter. ha en fin dag!
 
//Sjömannen

Kommentarer:

1 Anna:

Ett tips på 1-6 på yatzy man måste ha 3 av alla för att få bonusen. Får man det är det smidigt att sätta v skulle man får en mer sätt då + och så siffran på tädningen och samma om det blir en förvlite fast med - och siffran. För har du v 1-6 blir det 63 alltså bonus :-)

Kram

Svar: Hej Anna!
Jag förstår inte helt vad du menar!!
Ronny Ljunggren

Kommentera här: