Julen 2016

God morgon och god fortsättning!
 
Hur har eran jul varit? min jul har varit fin, vart hembjudna till några riktigt goda vänner i Höllviken. 
Som sagt så var det julafton i går lördag. Jag vaknar av att dogsen hoppar runt i sängen, T kommer hem ifrån sitt jobb. Han rastar dogsen och jag kliver upp och ger dom mat. Jag förflyttar mig ifrån sängen ut till soffan i vardagsrummet, där blir jag liggande till Kl. 10, startar ugnen och fixar till fläskesteken som vi skall ha med till våra vänner. Klockan närmar sig för avfärd mot Höllviken, Vi ankommer vännerna och hjälper till i köket och fixar det sista. Vi har en underbar kväll tillsammans, vi tackar för oss vid 00 och kör hem. 
 
Jag blir väckt av dogsen kl.8 men säger till dom att nanna en liten stund till, och det gör dom. Jag kliver upp och ger dom mat och tar dom på en runda, när vi kommer in igen så går vi tillbaka till sängen, 
jag loggar in på Facebook och ser om det har hänt något särskillt i världen, det har inte hänt det helt stora, när jag ligger och kollar så ser jag ett foto på mina syskonbarn, fint foto :) när jag ser på fotot så tänker jag, att det kunde ha vare ett fint familjefoto, det kunde vara trevligt efter som jag har jobbat dom senaste jularna. Men när familjen inte kan vara i samma rum så blir det inget familjefoto. När jag ligger och ser på fotot så ser jag en komentar som lyder "Jul med mina älskade barnbarn". Jag tycker synd om folk som inte kan glömma och förlåta, för dom som inte kan glömma och förlåta går i för små skor. Men vill dom gå i dom där för små skorna så är det helt fint för mig, jag har det fint oavsett. Varför är det så att man inte kan enas i en familj? Den ända julhälsning från familjen har jag fått ifrån min tvillingsyster, resten av min familjen har inte hört av sig, lite sorglig, jag tycker inte synd om mig själv, utan säger bara min mening, jag vill heller inte ha någon med lidanade. Jag hoppas att rsten av Julen 2016 fortsätter fint för er alla. 
 
God fortsättning!
 
//Sjömannen
 
<3

Kommentera här: