Handikapps brygga och vänner

Hej på er!
 
Söndagen har snart gjort sitt för denna vecka.
Vi har haft besök i helgen av några vänner till oss, dom har bott i en stuga här på campingen. Vi vart en runda på Gislövsmarknad.
Innan våra vänner skulle komma så storstäda jag av den stora grillen. När jag var klar så vart jag tvungen att byta t-shirt. Jag går in i vagnen för att se om jag hittar en ny tröja. Jag hittar en som ser ut att passa mig, jag tar den på mig och går ut till TT i förtältet, och säger, vad tycker du om min nya T-Shirt?
 
 
Våra vänner kom till campingen vid 13 tiden igår lördag, vi checkade in dom i reception och fick nyckeln till stugan. När vi kommer fram till stugan börjar det att regna, Syrran och hennes familj skulle med på marknaden, TT tar bilen och kör till husvagnen för att stänga takluckorna så att det ite regnade in. Jag blev hos vännerna och syrran med familj var nere i husvagnen, TT tar dom med sig bort till stugan där vi andra är. Det börjar regna så vi satt i stugan och väntade på att det skulle sluta. När det hade slutat så körde vi alla ner till marknaden. Vi gick runt, vi fick shopat 5 påsar bröd för 120kr. 
Jag går och hämtar bilen tillsammans med Niclas, då börjar det att dugga igen. Dom kör hem och vi kör till stugan. TT och jag går till husvagnen för att rasta kampisarna och hämtar det vi ska ha till grillningen. 
Vi grillade till hela campingen kände det som, det var så mycket mat.
 
 
Vi hamnade i matkoma efter all den mat. Vad gör man inte för att få värme på rumpan:)
 
 
Vi bestämmer oss för att ta en tur bort till kamphundarna så att dom kom ut på en runda tillsammans med oss. 
När dom vart rastade så gick ni ner till bryggan.
Att inte Trelleborgs kommun tar lite mer ansvar för dom som måste använda handikapps bryggan, den var överfull med tång
 Alltså detta är inte okej, även om det inte är bra väder så finns det folks som gärna vill bada, men när bryggan ser ut så här så vill man inte gå i vattnet. Skärpning Trelleborgs kommun. 
 
Jag vaknar klockan 8:30 idag av att det var 3 kamphundar som hade race i sängen, jag går upp och tar ut dom och ger dom mat. Jag fixar till kaffe till oss medan TT sover, han hör när jag startar kaffemaskinen. Han kommer upp och vi tar vårt kaffe och går bort till våra vänner i stugan och käkar frulle. 
Vi hjälper dom att packa in i bilen och fixar till stugan. 
 
 
Vi är klara i stugan så kör vi bort till oss i husvagnen, Camilla och André kommer ner och vi fixar till lte käk. När vi hade käkat så gjorde vi oss klara för att ta Londonbussen till Smygehuk. Bussen var full packad så att vi fick sitta bakom chaffören. När bussen vänder i Smyge så sitter vi på samma platser för dom som satt i övervåningn vägra flytta på sig och sitta 2 och 2 på bänkarna så att vi andra fick plats. 
Efter en stund så frågar en äldre herre om det var vuxna eller barn framför han och frun, A svara att det är vuxna och barn, herren säger, Det är ett jävla liv på er och ungen som skriker bakom honom. A säger till honom att vi kommer att hålla käften så blir alla nöjda. 
 
Vi är tillbaka i husvagnen nu och sitter och bara degar. Tror inte det kommer att hända så mycket mer idag. 
 
Hoppas att eran helg har vare fin.
 
//Sjömannen
 

Kommentarer:

1 Annelie:

Hej svejs,,, har halkat in på din blogg genom Tommy´s blogg.

Ja det är en STOR skam av Trelleborgs kommun att handikappsbryggan ska få se ut så där.
Jag bor själv i Trelleborg och sitter i rullstol.. :o((

Ha det allra bäst.. // Annelie

2 Annelie:

Hej svejs,,, har halkat in på din blogg genom Tommy´s blogg.

Ja det är en STOR skam av Trelleborgs kommun att handikappsbryggan ska få se ut så där.
Jag bor själv i Trelleborg och sitter i rullstol.. :o((

Ha det allra bäst.. // Annelie

Kommentera här: