Emporia och grillning

God morgon världen!
 
 
Då var man på benen igen, Igår så vart vi på Emporia i Hyllie. Vi gick till Triangeln och tog tåget dit, det tar 3 min med tåg. Vi hade bestämt att vi skulle åka Londonbussen tillbaka in till stan. Vi var på Emporia i 3 timmar, dom 3 timmar gick jötte fort. Vi gick in och ut i dom flesta butiker. Man blir hungrig av att fönster shopa. Vi gick til MAX för att köpa käk. Vi intog terrasen och käkade maten. Vi går ut från Emporia för att ta Londonbussen tillbaka, vi gick fram och tillbaka för att vi skulle hitta vart den parkera. När klockan närmar sig 16:30 då bussen skulle avgår så är inte bussen där. Vi hittar ett telefonnummer, TT ringer till dom och frågar vart bussen är, han får som svar att bussen är på verkstaden, men tur att ni informerar om detta. SKÄRPNING LONDONBUSSEN. 
 
Vi bestämmer att vi ska grilla hemma hos Betan och PMH, När vi kommer hem så drar vi till Willy´s på Limhamn. Vi inhandlar det som ska grilla och. TT och jag vi köper det som vi ska ha till vår fantastiska Polska sallad. 
 
Vi åker hem och hämtar kampisarna så att dom med får vara med på grillpartyt, JAg och TT börjar att förbereda salladen. Alla fick smaka innan den var klar att servera, dom sa FAN VILKEN GOD SALLAD, när salladen var klar gick vi ner på gården och grilla. Vi var 9 pers så det tog en stund att grilla. När grillningen var klar gick vi upp och käka.
 
När vi sitter i soffan så får jag magknipp, så jag tar kampisarna och går hem och intar det lilla kontoret. När det var gjort gjorde jag mig klar för natten, jag somnade rätt fort i soffan. TT kom hem vid 2 tror jag klockan var. Han tog ut kampisarna på en runda, så att dom kunde sova lite längre på morgonen, men nej här vaknar vi ihen klockan 07:30. För helvete kampisar, lägg er ner och sov igen. Dom krypper under mitt täcke, men det fattades ju en hund, tittar ut i hallen där ligger Chanel och sover i transportburen. 
 
Vi får se vad dagen har att erbjuda. Jag ska en runda till återvinningstationen i Bunkeflo och slänga allat ifrån festen. Men just i skrivande stund regnar det :(  Detta har fan vare den sämsta sommar jag har vare med om. Solen behagar att vara framme när jag är på jobb.
 
Sköt om er!
 
//Sjömannen

Kommentarer:

1 Annika:

Blev nyfiken på salladen. Delar du med dig av receptet? :-) /Annika

Kommentera här: