Torsdag och promenad

Hej på er! 

Hoppas att ni blev väckta bättre än vad jag blev. Jag vaknar klockan 08 av att hela lägenheten skakade, dom höll på att riva badrum i lägenheten brevid oss. Jag säger bara att det är tur att jag inte jobbar natt, om jag hade gjort det hade jag traskat in och kört upp maskinen i storgången på han. Jag tog med mig kampisarna på en morgon runda. När vi kom in så fick dom mat. Jag fick mina behov gjorda bakom stängd dörr. Det var lugnt mellan 8:30 - 10:00 sen brakar det lös igen, lite smått irriterad tar jag kampisarna på en ny runda, går upp och lämnar dom och ger mig ut på en liten promenad på 7,5km. Jag bestämde mig för att gå till MrT:s jobb och hämta bilen, det tog ca 1 h att gå. När han kom ut och lämna bilnyckeln så säger han, har du gott hit? Ja, du är inte klok. Jag får nyckeln och sätter mig i bilen och kör till fosie och shopar lite mat. Kör inom ekohallen för att köpa lite godis till lördag. Efter det kör jag hem till syrran och besöker dom. Dom har 3 hundar precis som vi. 2 honor och 1 hane. Hanen är jätte söt, men idag höll jag på att bli tokig på han, han skulle bara slicka på mig, säg var han inte slickade. Syrran var tvungen att stänga in honom en stund.  När han kom ut igen dyker han min hals och nacke och fortsätter slicka, jag sätter mig längst ut på kanten på soffan, tror ni inte att han hoppar upp på min rygg och slickar vidare. Nig om slickandet. Jag kör och jämtar T på jobb. Vi kör hem. När vi kommer hem ligger det ett paket att hämta. Vi går och hämtar det, och går till affären för att inhandla till dagens middag. På väg hem går vi upp till Betan och Prinz Matte H. Dom går med oss hem för vi ska äta tillsammans. Nu ligger vi i sängen och ser på tv. Får se om det blir något pillande ikväll:) hoppas kan man. 

Ha en fin torsdagkväll! 
//sjömannen 


Kommentera här: