Power walk och överraskning

God söndag!
 
Söndagen har kommit och helgen är snart slut. 
 
Igår valde jag at ta mig en lång promenad hem till syrran. Jag skrev och fråga om dom var hemma. Och det var dom. Då svarade jag att jag kommer om en stund. Jag går ut till er. Jag börjar min rutt, Skriver till dom när jag är vid Jägersro, när jag kommer längre upp på gatan så ringer Nilsson och frågar vad jag gör. Jag svarar att jag är utanför ditt jobb om 1 min. Han kommer ut och frågar om jag inte ska ta bilen, NEJ jag ska gå. Det tar 1h 1m 26s att gå till N:s jobb. Jag slänger av min jacka på hans jobb och fortsätter min färd. När jag är vid Vannagården skriver jag till syrran igen, då är det bara 5 min hem till dom. Ute på gatan står Sebbe och väntar på mig Vi går in och där står hela familjen och leker med en gocart (Stavning) När jag är framme så stoppar jag min runkeeper. Ni ser reslutatet ovan. 
Vi tar oss en runda till Jägersro Center och in på apoteket röda näsan. Efter det kör vi till ekohallen och köper lite godis, det är ju lördag. 
Vi bestämmer oss för att hämta Nilsson i Gocarten när han slutar 15:30, Vi kör dit och så vi är där i god tid. Jag tar och flyttar min bil så att han inte ser den. Vi ställer Gocarten på den platsen där bilen stod. Vi gömmer oss bakom huset där han jobbar. Medan vi står där så ville Lizette ligga i bagagerummet på bilen
 
 
Klockan närmar sig nu 15:30, N kommer ut från jobb och går mot gatan där han hade parkerat bilen, han ser sig omkring och ser inte bilen, så han tar upp bilnycklen och börjar trycka på larmet, men inget händer. När han börjar gå längre ner på gatan så kommer vi fram och överraskar han. Var är bilen? du ska åka i denna bilen hem, 
 
 
VA? ni är fan inte kloka, han tar på sig min jacka och hjälmen. Vi tar en liten runda innan vi kommer hem till syrran. Syrran och jag vi kör bakefter med varsin bil. Hemma hos dom så bestämmer vi att äta tillsammans. Så vi kör hem och plockar iordning lite. Sen så börjar vi med maten. T fixar det varma och jag salladen. När vi är i köket så frågar jag N om jag ska skriva till Linda och höra vad hon gör och om hon vill komma upp på ett glas vin. Men vi säger inget till syrran. N hade pratat med sin syster Betan, Syrran med familj trillar in vid 18 tiden. Vi käkar och jag skriver till L att vi är klara med käket. L kommer upp 2 våningar. Det blir kramkalas i hallen, vi har inte sets på över 20år. När vi sätter oss så trillar Betan in. Vi sitter i vardagsrummet och pratar och har kul. Syrran vill ha kaffe så jag sätter över en kanna. Sebbe ropar på mig att jag måste komma ut till köket, kaffet rinner över, RINER ÖVER, hur fan kan det göra det när jag tog en full kanna. JA ja jag torkar upp och serverar kaffet, Syrran säger ditt kaffe smakar inte gott, VA!?! MITT KAFFE SMAKAR VISST GOTT! då slår det mig att jag har glömta att hälla ut det gammla kaffet ifrån termosen, det var inte konstigt att det rann över. det blir ett gott gap skratt, Jag häller utt det och gör om från början. 
Syrran och familj tackar för sig och kör hem. Vi blir sittande en stund till och tjötar lite. Vi gör oss klara för att gå ut med hundarna och Betan ska gå hem. L går med på promenad med kampisarna. Vi skiljs åt i trappan. Vi kommer upp och gör oss klara för sängen. 
Vi säger god natt och stänger ögonen för denna dag.
 
//Sjömannen 

Kommentera här: