Hemma hos familjen

God afton från sängen! 

Då var denna sjöman hemma igen. Det var skönt att få känna fast mark igen. Jag vaknade klockan 5 i morse, men blev liggande i sängen till min klocka ringde. Den ringde klockan 07. Jag gick upp och tog mig en dusch. Fick uniformen på mig och gick ner på jobb. Som andra mornar så går jag ut i kabyssen och sätter på en balja kaffe. När det är gjort säger jag till kockarna att vi ses om 12 koppar. Går ut i reception, där står min chef med muggen i högsta hugg, är där något av det där svenska ersättnings kaffet? Nej det är klar om 12 koppar. Tar termosen och hämtar kaffet  när vi seglar ifrån Sandefjord så blir jag kallad in på kontoret av min chef. Varför han kallar in mig kommer jag att berätta senare😜 klockan 10 går jag till hytten för att byta om till civila kläder. Klockan 11:10 går bussen ifrån Strömstad mot Göteborg. I Göteborg står min kollega Carina och väntar på mig. Vi tar en fika och pratar skit. Klockan 14:40 går tåget emot Malmö. När jag sitter på tåget så skickar jag en fin bild till MrT:) klockan 16:59 rullar tåget in på Malmö central. Där står sambon och de 3 kamphundarna. Vi hoppar in i bilen och sätter kosan mot kronprinsen för att hämta ut några paket. Vi kör hem efter det, vi tar på oss för att möta upp Betan och Prinz matte h, vi går till Hemköp. Vi köper lite gott att äta. Vi kommer hem och äter. T tar sig en dusch, när han är klar är det min tur. Nu ligger vi i sängen och små tittar på varandra😜. Vi ska bara ligga i sängen och bara vara hela kvällen. 

Önskar er en fin onsdagkväll. 

//Sjömannen 

Kommentera här: