Grå och trist tisdag

God morgon gråa tisdag!
 
Jag har sovit ok i natt. Jag vaknar klockan 5:30 av att Nilsson's klocka ringer. Han stänger av larmet och 5 min senare ringer nästa larm. Jag somnar om igen. N tar ut kampisarna ifrån sovrummet. Jag vaknar klockan 8:30.
Kliver av sängen och går in och får gjort mina behov. Tar på mig och ger Kampisarna mat. Gizmo och Prada är dom som äter fortast. När dom är klara tar jag ut dom på en promenad. Chanel äter en bit åt gången, så hon fick vänta med att gå ut. Går upp och lämnar G och P och hämtar C. JAg tränar Chanel att gå utan koppel en längtre sträcka, hon är jätte duktig, hon går bakom en hela tiden eller så går hon på min högra sida. När jag vill att hon ska stanna knäpper jag med fingrarna då stannar hon. Vi går upp och nu sitter jag här vid datorn. I eftermiddag när Nilsson slutar ska vi några ärende. Och sen så ska vi ta en lång promenad. 
 
 
Igår så var Nilsson, Betan och jag på en lång promenad. Promenaden var på 6,2km. Vi gick ifrån oss och ut på Mariedahlsvägen och upp mot stadiongatan och förbi Mobilia och ut på Trelleborgsvägen, vidare upp mot Dalaplan, ut på Södra Förstadsgatan till Södervärn, där går vi in på Carl Gustavsväg upp till Kronborgsvägen. Där var vi hemma igen. Vi tog oss en dusch och gjorde oss klara för att åka och handla på Ica på Möllan. När vi var klara med det så körde vi Betan till Kronprinsen. Väl hemma igen så bänkar vi oss vid datorerna. N går ner och ser om posten var kommit, det var det, jag hade fått ett paket, Min nya laddare till telefonen och klockan, nu kan jag ladda dom på samma ställe.
 
 
Hoppas ni kommer att få en fin dag!
 
//Sjömannen
 

Kommentera här: