Tidig morgon och jobb

God afton godingar! 

I morse så ringe min klocka 04:00, vem fan går upp så tidigt? Jo jag! Eftersom det var tid för jobb igen. Jag skulle med tåget till Landskrona klockan 05:08. 
I Landskrona skulle jag möta upp Niclas som kör till Strömstad. N hämtar upp mig och vi är nu på väg mot jobb. När vi kommer till Göteborg är det kö, men! måste alla vara ute och köra samtidigt som oss? Det tog 20min extra pga kön. Vi kommer igenom Gbg. 
Vi sitter och snackar som två kärringar som är på kafferep. Roligt hade vi. Väl framme i Strömstad gick vi till ett café och tog något att äta och dricka. Skönetheten glider in i hamnen, och på några röda seckunder ligger damen till kaj. Kommer ombord och upp i hytten för att byta om till uniform. Det har varit en del att göra sen jag kom ombord. 
Nu är jag fri för dagen. Jag tog mig en runda upp på bryggan för att hälsa på de trevliga kollegorna. 
Jag är i hytten nu, har fått packat upp och bäddat sängen. Jag ska inte göra mycket mer ikväll. Ska lägga mig tidigt och se på tv. 

Hissen på triangel station

Drottningen av Skagerrak

Niclas och jag i bilen

Solnedgång utanför Strömstad

God natt och sov gott

//Sjömannen

Kommentera här: