EspressoHouse och glasögon

God eftermiddag!
 
Då var vi hemma igen. T frågade om vi skulle på stan och äta frukost. Jag tackar inte nej till en frukost på stan. Vi gick ner till Espressohouse på gågatan, Vi beställde varsin macka och T tog kaffe och jag tog varm choklad. Expediten sätter T's kaffe på disken, efter en stund kommer han personligen ut med min choklad till mig. Jag tänkte för mig själv "han vill ligga med mig" efter en stund kommer han ut med våra mackor. Vi bytar bord för det drog vid det bordet vi satt vid. På bordet ligger det luffarschack och det spelar vi några gånger. När vi är klara går vi ut och utanför står expediten och vinkar glatt till oss med ett leende på läpparna. 
 
 
Vi går in på Björn Borg butiken och ser oss omkring, efter det går vi till H&M som ligger vägg i vägg. Vi bestämmer oss för att gå till Optikern, vi kommer in, T går och anmäler att han har kommit, det tass några ögon prover innan han får komma in till optikern. 
Han börjar med att sätta detta för hans ögon 
 
 MEGA GLASÖGON, där går dom igenom en massa rader med bokstaver. När det är gjort så skall det prövas styrka, då blev det dessa SUPER SNYGGA brillorna
 
 
Dom kan du ha T, dom är ASA SNYGGA på dig. När vi är klara där inne hos optikern är det dax att pröva bågar, T hittar några snygga bågar, ingen bild men kommer senare. Vi tar dom och betalar och går därifrån.
Vi går hemåt för att hämta bilen, för att köra till Ekohallen och köpa lördags snask. När vi är på väg hem så kör vi inom Malmborgs för att inhandla till middagen imorgon, det blir ingen Stuvad vitkål och köttbullar idag, vi ska ha det imorgon.
Nu ska jag lägga mig i sängen och pilla lite på T innan han drar på jobb. Ikväll ska jag bara vara hemma och mysa med hundarna på soffan eller i sängen.
 
Önskar er en fin lördag !
 
//Sjömannen
 

Kommentera här: