Måndag och en ny vecka

God morgon folket!
 
Måndag igen och jag har överlevt helgen. 
Som ni redan vet så hade vi 30 års fest för TT i lördags. Vi hänge upp lappar i trappan att vi skulle ha fest, men det var inte alla som uppskattade festen, så dom var tvugna att komentera på en av lapparna. Jag gillade den sista komentaren as mycket.
 
 
Vet inte om dom var avundsjuka för att dom inte fick vara med. 
Det kom ca 40 pers till festen, det var varmt i lägenheten innan dom kom, men det gjorde det inte bättre när dom kom, det blev som en bastu i lägenheten, jag funderade ett tag om jag skulle ta av mig kläderna och gå naken, det hade säkert blivit uppskattat av någon "SMILE" 
Innan festen så vart vi en runda på Emporia med Betan och PMH och shopade lite, det blev ett par nya byxor och en skjorta som jag inte redan har en del i förväg.
 
 
Snygg blev man:)
TT fick många fina presenter, han blev glad för allt han fick. Gästerna var glada och det var kul att träffa dom alla. Man fick pratat med alla som var där. 
Festen var slut runt klockan 02 då vart det mesta undanplockat, min fantstiska storasyster hon har vare till en stor hjälp på festen. Hon fixade med mat och såg till att det hela tiden var något att dricka på bordet. Innan vi gick i säng hade hon städat undan allt. STORT tack till min FANTASTISKA STORASYSTER. <3
 
Igår var det söndag, det fick jag påpeket flera gånger efter som jag trodde det var lördag. Det är så när man jobbar till sjöss då har man inget grepp på vilken dag i veckan det är. 
Vi klev upp vid 9:30 och fick en kaffe med syrran. Sen så fick jag aggera chafför till sjukan. 
När jag vart tillbaka så packade syrran och gjorde sig klar för en hemfärd till lilla Hylte. När syrran var åkt så tog vi kampisarna på en promenad, och så gick vi bort till Betan och PMH där TT:s syster och familj är på besök.
 
Vi tog oss en promenad bort till sjukan där den sonen 2 meter dumheter var, då han har skadat handen i lördags när han var på väg hem. 
När vi är på väg hem så går vi inom Pildammsparken och går en runda, det blev några bilder
 
 
 
När vi kom hem igen så tog vi kampisarna på en promenad bort till familjen, vi bestämde att vi skulle käka tillsammans på kvällen. Vi går hem och slaggar lite på soffan. Vi gör oss klara för en trevlig kväll med familjen. Sen bestämmer grabbarna sig för att ta en promenad ner till ribban "INTE den ribban som du nu tänker på" utan stranden, det var en skön och fantsatisk runda, ingen blåst eller regn, bara sol. Vi gick och små prata.
Vi bestämde att vi ska dit och grilla ikväll och spela lite kubb. Det blev några bilder ifrån ribban
 
 
 
Väl tillbaka himma hos familjen så käkade vi bannanasplitt. ASA gott. Vi tackar för oss och går hem och gör oss klara för sängen.  GOD NATT SÖNDAG!
 
Vi har duschat och gjort oss snygga nu för nya uppdrag idag. Vad som kommer att hända idag det får vi se. 
 
Ha en fin måndag!
 
//Sjömannen
 
 

Kommentera här: