6:e passet och en lugn lördag

Haj haj alla!
 
Jag lever fortfarande, igår kände jag inte för att sitta vid datorn och att lägga ut något på instagram.
Igår när vi vaknade körde vi Betan till hospitalet, hon blev opererad för blindtarmen. När vi körde ifrån Sjukan så körde vi hem och bytte om till träningskläde för en promenad runt Pildammsparken. Jag skrev till Linn-Be och hörde om ville hänga med på en runda, och det ville hon. Vo tog 2 runder runt parken. Efter det var det hem och duscha och göra oss fina, vi skulle på lunch hos min kusins dotter på hennes skola. När vi hade vare där körde vi hem eftersom Nilsson skulle jobba 15-23:30. Jag hade bestämt med LB att vi skulle på stan och se på rumpor. N släppte av mig vid Folkets Park, LB och jag hade bestämt där. Skriver ett sms när jag var där och får tillbaka ett att hon är vid triangeln, så jag vände på skon och traskade bort till triangeln. Vi började vår promenad ner mot gågatan och mot stortorget. När vi är halvvägs blir vi stoppad av en glad och snygg kille, han började med att ställa några frågor, jag svarade att jag är mest ute på att se på rumpor, han ler lite. Efter en stund frågar jag  om han är nervös, vad menar du? jo du står och hoppar hela tiden och kan inte vara stilla. Jag är inte nervös, jag bara brinner för mitt jobb. Ok STÅ DÅ FÖR FAN STILLA NÄR DU PRATAR MED FOLK. 
När jag kom hem gav jag kampisarna mat. Men Prada och Gizmo slänger i sig maten medan Chanel tar det lungt. Jag tar ut P & G på en runda så att C får äta i lugn och ro. Går upp med P & G och hämtar C. Kommer ut och ser ner i källaren, där står Linda och ska in med sin cykel. Vi pratar lite, jag släpper C så att hon kan gå runt lite medan vi står och pratar, då kommer den en ung tjej med sin lille hund, C springer dit med en gång, jag kallar på henne men hon lyssnar int, får tag i henne och hon får sig en liten utskällning, Chanel du är ingen snäll hund, du är en stygg slyna. Oj säger den unga tjejen, det var lite hårda ord. Jag ler och går vidare till Linda. Vi betämmer att hon kommer upp på en kopp kaffe. Hon kom upp vid 19:40 och vi sitter och pladdrar som två tanter. N kommer hem från jobb klockan 23:45 och Linda stannar en stund till. L går hem och vi hoppar ner i loppelådan. 
 
I morse ringde klockan 07:30, vi skulle till Stephanie och hämta något. Efter att vi hade vare där körde vi hem. 
Vi tog på oss träningskläder och gick till Pildammsparken och gick 2 varv runt. Det är mitt 6:e pass denna vecka, jag är på över 120 000 steg från i måndags. Efter det gick vi till sjukan och hälsade på Betan. 
Vi har vare och handlat hem lite nödvändigheter. Vi har hunnit med kaffe och smörgås på ballen. resten av dagen och kvällen ska jag göra absolut inget, bara vara. 
 
Önskar er en fin lördag. 
 
//Sjömannen

Kommentera här: