Bara vara och Optikern

God morgon !
 
Då var lördagen i fatt en. Igår så tog vi hundarna med hem till Betan på en kaffe. Hundarna drack inte kaffe utan det var vi. När betan skulle cykla på jobb så gick vi hem. Jag hade bestämt att jag skulle hjälpa L-B med skatteverket. T kör mig hem till L- B, när jag kommer dit så är LasseMaja där:) lite kramkalas MYS. Dom hade kommit över ifrån CPH för Maja har flyttat hem till Lasse, jag pratar med Lasse och frågade vad dom fick betala för att köra över Öresundsbron, dom fick betala 895kr för en väg. OJ, ni kan få låna min BroBizz så betalar ni 195kr en väg. Jag ringet till T som är på väg till jobb och frågar vart han är, han är utanför jobbet. Jag frågar om han kan komma och lämna BroBizzen så att LasseMaja kan låna den. Sagt och gjort så satte han sig i bilen och kom och lämna den. När LasseMaja hade kört, så kör L-B och jag ner till skatteverket då L-B ska göra adressändring. L-B ska vidare till Göteborg efter det så vi säger farväl vid Caroli City och jag berättar för henne hur hon kommer ut på motorvägen. Jag traskar hemåt, men när jag kommer till Hansa så går jag inom för att hälsa på en god vän. Han har en butik på Hansa. Jag kommer in och hälsar glatt på alla som jobbar, det blir lite skit prat och vi skrattar som vanligt. Jag tackar för mig och sätter kurs mot Edward Lindahlsgatan, jag tar mig genom alla hysteriska människor som stressar på en fredag eftermiddag. Jag går gågatan upp så att jag kommer vid Davidhallstorg och ut vid Stadsteatern. Jag går vidare ner mot Köpenhamnsvägen och plupp där var jag hemma. Kommer hem och tar mig en runda med dom små. Vi kommer upp och bestämmer oss för att lägga oss på soffan och mysa lite. Klockan närmar sig 21:30, jag tar kampisarna på en runda för natten. Jag tar mig en dusch när jag kommer in för att göra mig fin och klar för lite mys när T kommer hem från jobb. Jag låg och tråna när han kom hem och hade dom hetaste ögonen man kan ha en fredagkväll. Men det blev inget buppa buppa igår. 
Vi säger god natt när kl är 01:18 och somnar efter en stund. 
 
Vaknar klockan 07:15 av att Gizmo tyckte att vi hade sovit vad vi ska. han vill upp och ha mat och ut för att rasta sin lille krigare. T tar Prada och Gizmo med sig ut eftersom Chanel tar lite extra tid på sig att äta sin mat. Jag tar Chanel med mig ut när hon har ätit färdigt. Vi går runt huset och där är dom andra. Vi går över gatan så att Prada kan göra nummer två. 
Nu sitter vi vid datorn och dricker kaffe. Klockan 10:30 ska vi till optikern med T. Han behöver glasögon. Vi ska ta oss en runda till Ekohallen för att köpa lite lördagsgodis eftersom det är lördag. Så tar vi nog en runda till Fosie för att se om köttbutiken har öppet, dom har jätte billigt kött som dom säljer. Jag har bestämt att vi ska ha stuvad vitkål och hemma lagade köttbullar till middag. Annars händer det inte så mycket idag. T ska jobba från 15-23:30
och jag ska bara vara ikväll. Jag kanske ska gå till Västra hamnen för att möta upp Betan när hon slutar jobba.
 
 
 Man ser ut som en luffare i dom byxorna, dom är lite för stora för den kroppen, men dom är så sköna att ha på sig. Gizmo var lite mys sugen igår när vi var hos Betan. 
 
//Sjömannen
 

Kommentera här: