Fullt upp och dator doktorn

God måjjån! 
Måndag igen och en ny vecka med nya utmaningar. 
Helgen har vi haft fullt upp, i fredags var vi på studentfest hemma hos min systerdotter Lizette. Det var en trevlig fest, många man inte har sett på många år. 
Min storasyster och familj har sovit hos oss i helgen. Dom skulle köra hem i lördags, men jag sa att dom kunde stanna till söndag. Det har varit mycket skratt, och vi har vare ute med kidsen. 
I lördagskväll när jag skulle läsa tidningen på datorn så ville den inte starta upp igen. Vi tog oss en promenad bort till Kullander, innan syrran och familj skulle köra hem. Kullander var stängt så vi traskade hemåt igen. Vi dricker en kopp kaffe innan dom beger sig hemåt. Nilsson fråga efter att vi har sovit en stund om vi ska köra till emporia och in på Apel store med datorn. Vi fick pratat med en tekniker som försökte med allt och han förklarade hela tiden vad han gjorde. Till slut när han var färdig berättar han att det är hårddisken som är trasig, det kostar 1800kr för att byta den. Vi tar datorn och kör hem med underläppen hängandes nere vid skosulan😞🙁 vi hem och kollade efter en ny dator. 
Nilsson gick på sina nätter igår, så jag och kampisarna har vare hemma själva i natt. Vi gick och la oss tidigt igår. 
Jag vaknade upp vid 9:30 av att det var några kampisar som inte ville sova längre. Nu ligger vi på soffan och bara är. Jag ska kanske ut och rasta Betan på en promenad idag, men först ska jag ner och vända uppochner på bilen och se om jag hittar vår andra nyckel till husvagnen. 

Hoppas ni får en fin dag! 
//Sjömannen 

Kommentera här: