Konfirmation och hemma

Hej ifrån Malmö!
 
 
Då vart vi hemma på vår gata i stan igen efter 5 dagars fantastisk Camping på Dalabadets Camping i Trelleborg. 
Jag vaknade upp klockan 9 men kampisarna sov fortfarande, så jag tar min telefon för att läsa lite nyheter och se på Instagram. När Nilsson vaknar så tar jag ut kampisarna och jag tar mig en runda till orkesterhuset (toan) vi bestämmer oss för att köra hem nu på förmiddagen efter som det regna. Så vi fick packat ner det vi ska med hem och tömt spillvatten tanken och diskat. Vi packar bilen och styr svarta faran mot Malmö. Vi har packat upp och fått gjort varsin kaffe. 
 
Igår så var vi på konfirmation i Grönby kyrka, som vanligt när vi ska något så glömmer vi alltid något, denna gång var det ett kort till konfirmanden, så in på City Gross och köpt ett kort, när vi sitter på parkeringen så vill N ha ett kort på oss, vad gör man inte för att se snygg ut:)
 
När vi är på väg dit säger N , vi är alltid dom som kommer först, men det var vi inte, vi parkerar och går in i kyrkan som inte var så stor men behaglig. Vi sätter oss bakom Charlotta, det första vi gör i kyrkan är att svära, att man aldrig lär sig. Jag är inte den person som gillar att gå i kyrkan, så jag blir fort rstalös, jag kunde inte sitta stilla och vara tyst, jag fick Annika att skratta och hon som satt bervid mig. 
När dom skulle dela ut nattvarden så säger jag till tjejen som sitter brevid mig, det är inte konstigt att ungdomar börjar dricka tidigt, dom blir ju bjudna på vin i kyrkan! Där blev ett härligt skartt i bänkraden. 
Dom var inte så många som skulle konfirmeras, bara 5 stycken, 
 
Efter kyrkan så skulle vi till en lokal i Anderlöv, min kusin och konfirmanden Joanna-Louise åkte med oss dit. Vi äter gott och dricker gott med de övriga gäster. Vi rastar benen lite efter att vi har ätit. När vi kommer in igen så var det tid att öppna paketer. Vi bestämmer oss för att köra tillbaka till husvagnen. Vi bestämmer med Lotta att hon skulle komma ner på kvällen till Dala. 
 
Runt klockan 19 så kommer Kusin Patrik, med fru, Annika, och döttrara Charlotta och Mimmie. Vi sitter i förtältet och snackar skit och äter smörgåstårta, efter det så går vi till den stora gräsplätten och spelar kubb. 
Vi tar oss tillbaka till husvagnen och sitter och har det skit trevligt, Maxi Yatzy åker fram och vi spelar en runda, JAG VINNER. Grattis till MIG. 
Vi fäljer dom till bilen och tackar för en fantastisk rolig kväll, som alltid. 
Vi går tillbaka och gör i ordning i förtältet och gör oss klara för sängen. Inget mys igår vi var trötta så vi slocknar nästan med en gång. 
 
//Sjömannen

Kommentera här: