Lördag och Zoegas kaffe

 
God afton kära läsare!
 
Vi börjar med denna fina morgon bild ifrån Sandefjord. 
Igår kväll så pratade jag med min kära sambo T på Skype. Vi pratade en stund. Jag säger till han vid 19:30 tiden att jag ska lägga mig en stund på sängen och slappa innan jag ska sova. Men denna kropp somnade innan kl 20:30 och fick inte skrivit något god natt sms. FY PÅ DIG SJÖMANNEN, så gör man inte! Jag kan ju inte hjälpa att jag och kudden är bästa polare. Jag ska skärpa mig LOVAR
Idag har det varit en helt fantastisk dag, fint väder och mycket gäster ombord. 
När vi seglade ifrån Sandefjord så tog jag denna fina bild
 
 
Det är skönt när det inte gungar och blåser. Man blir så glad av det fina vädret. Morgon dagen kommer att bli lika fin JIPPI. Jag har jobbat sent idag, min kollega R frågade om jag inte kunde jobba sent för hon ville se det program som inte jag ser på nämligen MELODIFESTIVALEN. När vi var på väg till Strömstad så frågade jag R om hon inte kunde fråga sin pojkvän om han vill köpa ett paket Zoegas kaffe till mig. Kaffet ombord är inte lika gott som Zoegas. Får svar från han, det vill han gärna. När jag kommer ner till terminalen i Strömstad så står underbara Ingrid där med öppna armar,Jag fick en lååååång kram av henne, och så stod det ett paket kaffe och Thai mat till R. Tusen tack Simon för att du räddar dagen för oss;) Så i morgon ska det drickas ZOEGAS kaffe:). 
Ikväll så händer det inte mer än att jag ska ta av mig alla kläderna och göra mig klar för sängen. Hade T varit här så hade jag inte somnat så fort, då var jag tvungen att bråka lite på han och pilla på han. 
När vi kommer till Sandefjord nu ikväll så går jag ut på däck för att få en nypa luft. Jag går akter i båten och tar denna fina bild. 
 
 
Jag tänker avslute inlägget med en fin solnedgång i Strömstad.
 
 
 
Ha en fin lördagkväll.
Puss i ljumsken och nyp i stjärten.
 
//Sjömannen
 
 

Kommentarer:

1 Tommytott:

Jag älskar dig ❤️

Kommentera här: