Kärleken och Mr.T

Julafton 2015 ombord på Ms Oslofjord
 
Jag tänkte berätta hur jag träffade min sambo och kärlek.
Det hela började med att vi chatta med varandra på QX.se år 2004. Vi skrev med varandra varje dag och pratade i telefon någon gång i veckan. Det var på den tiden man hade messenger, vi hade webcam på så att vi kunde se varandra. Jag klickade in på Mr. T:s sida på QX, tyckte han hade en fin profilbild, ett par svenska kronan boxershorts på sig. T svarade snabbt och så börja vi skriva med varandra. När det hade gått 1år och 5 månader bestämde vi oss för att ses en vecka i Malmö. Han tar tåget till Stockholm och vidare ner till Malmö. Jag tänkte jag åker till Stockholm och möter han. Jag skriver till T när jag är i STHLM och berättar att jag bor på SAS Hotellet som ligger på STHLM centralstation. När han kommer fram till Sthlm så får jag ett sms Nu är jag framme.
 
R- du kan komma upp på hotelrummet 
T- jag vet inte var hotellet ligger
R- det ligger när du kommer ut på gatan till höger
T- Ok!
R - Jag kan komma ner och möta dig, så kan vi gå upp på rummet tills tåget till Malmö går igen.
T- Nej jag vill inte komma upp på rummet. Jag vet inte vad du är för en pedofil eller mördare.
R- Jag kommer ner och möter dig.
 
Jag går ner från rummet när jag hade snyggat till mig. Jag går ut på gatan och ringer och frågar 
R- Vart är du?
T- Jag står utanför Scandic Hotel
R- Jag ser dig
T- Vart är du?
R- Vänd dig om så ser du mig.
Då står jag en halv meter ifrån Mr.T. det blev ett litet kramkalas och vi pratade lite och gick mot centralen. Tåget till Malmö skulle gå vid 07 och vi var där ca kl 05. Vi satte oss på centralen som två nyförälskade duvor.
Tåget kom och vi gick ombord och fick sitta bervid varandra. Det blev lite hångel på tåget. Jag skriver till min syrra att vi är i Malmö vid 10 tiden. Hon står och väntar på oss och kör oss hem. På den tiden hyrde jag ett rum av henne. (lång historia,som vi kan ta en annan gång)
T stannade i Malmö 1 vecka, det var en fantastisk vecka. sen var det dax att säga hejdå och T skulle hem och jobba i Östersund. Jag skulle på jobb dagen efter. 
Jag är på jobb i 3 veckor och vi pratar varje dag på messenger.
dagen innan jag ska åka hem så ringer jag och frågar hur det är med T, han svara det är bra.
R- Vart är du?
T- jag är hemma hos min syster och familj
R- Helt säker på att du är hos din syster?
T- Ja!
R- Vet du vad som är konstigt? 
T- Nej, vad?
R- lite konstigta att jag hör mina systerbarn skrika i bakrunden.
T- det är inte dom
R- Jag känner igen rösterna på mina systerbarn.
T- Ok, Jag är hos din syster, det skulle bli en överraskning.
Så T och min syster hade planerat att han skulle komma ner och överraska mig när jag kom hem från jobb. 
Detta var år 2005. Det var fantastiskt att han var hos mig när jag kom hem från jobb.
Dagen efter att jag var kommit hem från jobb så ligger vi och myser i sängen. det bankar på dörren
R- kom in
K- Vad gör ni?
K stänger dörren lika fort som hon hade öppnat den. Vi skarattar och fortsätter med det vi höll på med.
Efter ca: 6 månader så får vi en egen lägenhet vid Mobilia. Vi flyttar in och får köpt en massa saker till lägenheten. Nya som begagnat. T får ganska snart ett jobb inom Malmö stad som personliga ass. Året efter så var det tid för T:s födelsedag, jag vet inte vad jag ska köpa, 
R- Vill du ha en Chihuahua i present?
T- vet inte riktigt
R- Du får vilken du vill ha.
T gick in på blocket och hittar en liten kille på 8 veckor, Så söt den killen var. Jag frågar vill du ha honom?
T- Ja det vill jag.
Vi åkte och plockade ut pengar så att vi kunde betala honom.
Vi fick hämtat pengar och fick hämtat hund. Till djuraffären och handla div grejor till han och mat. Vi kommer hem och förberder för middagen vi skulle ha. Några vänner till oss skulle komma på middag. Det ringer på dörren och först in kommer Slim, derras hund, sen kommer Tobbe in och ser denna lilla valp sitta på golvet innanför dörren. Han slänger av sig jackan och går fram till honom.
Vi börjar bli lite trött på den lägenhet vi bor i. Vi börjer leta, vi blir bjudna på visning på en lägenhet på Potatisåkern. Jag kunde inte gå, jag var på jobb. Så T fick gå dit, han ringer till mig efter visningen och säger han vill ha lägenheten. Vi tackar jag till lägenheten, den 2:e januari 2009 flyttar vi in. efter att vi har bott där ett tag så frågar jag T om vi inte ska ha en kompis till Gucci? nej svara han då, Jag säger gå in på blocket, där är en jätte söt tjej som söker ett nytt hem. T ringer dit och kör och kollar på henne. Han bestämmer sig för att ta henne. T får köra hela Malmö runt för att få ut pengar, alla bankomater var ur funktion den kvällen. Han lyckade till slut då var kl 23. Hem med hunden, och jag var på jobb som vanligt. En dag när jag sitter på jobb så får jag en sådan lust att köpa husvagn, ringer hem och berättar det för T, Jag vill inte ha husvagn. Det är synd, jag har redan köpt en husvagn, min far är och hämtar den i Svedala. Ringer till Dalabadets Camping och hör om det finns någon bra hörntomt. Och det hade dom. Jag kommer hem från jobb och vi packar ner det vi behöver för 3 veckor. Kör ner till Trelleborg och in på Campingen, där står husvagnen och väntar på oss. Vi är där tills jag ska börja jobba igen. Vi har dragit hem vagnen. Kommet hem från jobb igen, vi sa, ska vi inte dra ner vagnen i helgen i Trelleborg? sagt och gjort så drog vi ner vagnen om frdagen och bestämde oss för att vara där hela helgen. Men när vi vaknar på lördagen så regnar det, det regna hela dagen så vi packade samman och åkte hem igen. Året efter säljer vi vagnen för på campingen skulle ha nya värdar. Vi åker på markanad i Gislöv, när vi kör hem så säger jag, kan vi inte köra inom Campingen? det gjorde vi, jag boka en plats till nästa sesång. Men vi hade ingen husvagn. Vi börja leta husvagn igen och hittade en fin i Anderslöv. Vi åker och ser på den och köper den. Vi har nu varit på den campingen i 6 år nu. Jag berättar för T att jag har räknat lite på lägenheten vi bor i, den kostar oss 78,000kr för den tiden vi är på campingen. 78,000 för en tom lägenhet. Vi bestämmer os för att säga upp lägenheten och flytta till husvagnen. Vi flyttar in i husvagnen, men vi har sett på lägenheter under tiden, vi går på några visningar, vi blir inbjudna till en visning på Edward Lindahlsgatan, vi går på den och säger, den vill vi ha. Men det är inflyttning den 16.7 2015. Vi flyttar in i lägenheten. och där bor vi nu, och vi trivs jätte bra i lägenheten. Fast det är på 4:e våningen utan hiss.
Tebax till R & T igen. Som i alla förhållande så går det upp och ner. Jag trivs i T sällskap och han är en fantastisk människa. Hjärtar dig T.
 
Det var en lite histora om hur vi träffades. 
 
//Sjömannen
 

Kommentarer:

1 Anna:

Oh skulle kunna läsa det om och om igen. Ni är så fina tillsammans <3
Kram

Svar: Tack för det Anna:)Kram
Ronny Ljunggren

2 Meekatt:

Åh så fint! Underbara ni! ❤

Svar: Tack söta Meekatt <3
Ronny Ljunggren

3 Tjejmorsan:

Åhhhhhhhhhh så vackert skrivet <3 Jag blir alldeles varm i hjärtat <3
Puss

Svar: Puss på dig med från oss i Malmö
Ronny Ljunggren

4 Gerty:

Så fint skrivet, o så kul att få veta om er historia. 💗
"Hamnade" hos er eftersom jag följer Meekatt. O eftersom jag bor i Trelleborg, så tyckte jag det var extra kul när jag läste att ni var på Dalabadet. 😉
Tycker att ni verkar så mysiga, o att ni har det så fint ihop.
Tack för att jag får följa ert liv.

Kommentera här: