Bada i havet och klippa gräset

Haj haj!
 
Då har det börjat en ny vecka igen. 
Vi fick sova till klockan 8:30 idag, kamphundarna körde race i sängen för dom ville gå ut och rasta kssen. Jag blev liggande i sängen med hopp om att bli våldtagen i sängen, men nej nej, TT valde att gå på toa och rasta krigaren. 
Efter att vi hade fått i oss morgon kaffet så kopplade vi kampisarna och gick ner till stranden. Jag frågade TT om jag skulle  kavla upp byxorna och ta hundarna med ut så att dom fick bada. Gör det sa han. Sagt och gjort så upp med byxorna och upp med Chanel och Gizmo i famnen. 
 
 
Temperatuen var behaglig. Efter Chanel och Gizmo kom uppe så vart det Pradas tur. Hon älskar verkligen att bada. När dom kom upp springer dom runt som galningar på stranden och Gizmor rullar sig i sanden. Pradar sätter fart mot husvagnen. 
När vi är tillbaka i husvagnen igen så fyllde vi vattenkannan så att vi kunde skölja av dom. 
 
Vi tar och svirar om och kör till Ica Maxi och inhandlar kvällens middag. Det blir hemmalagade hamburgare. När vi kör ifrån Ica Maxi kör vi bort till Sydbil och kollar om dom har en stång som vi kan sätta mellan stolparna så att vi kan få ner den ena väggen när det är varmt. Dom hade en så vi köpte och betala och körde hem. 
 
När jag sitter i förtältet får jag idén att klippa gräset på utsidan av tomten. 
När jag är i full gång kommer kameran fram, TT står i dörrhålet och fotar som aldrig för:)
 
 
Bilden blev bra, man kan se att mina byxor är lite för stora. Men skit i det. 
I dag får vi besök av en som bor här i Trellehulla, en blogg läsare. Trevligt att träffa dom med. 
Annars händer det inte allt för mycket här, vi njuter i husvagnen och dom sista dagarna innan vi ska börja jobba igen. 
 
Sköt om er:)
 
//Sjömannen

Kommentarer:

1 Christel :

Tack för en trevlig fika ☺️

2 Misstossequeen:

Låter som en bra dag 😊

Svar: Det var en bra dag:)
Ronny Ljunggren

Kommentera här: