Tåg och jobb

God morgon från tåget till Göteborg! 

Hoppas att ni har sovit bättre än vad jag har gjort. Jag har legat på ca 15cm i sängen, har haft 3 kamphundar som har tryckt sig in mot mig hela natten. 
Sitter på tåget mor Göteborg och vidare mot Strömstad. Min klocka ringde eller rättare sagt Nilssons klocka ringde 04:50, jag hade satt min på 05:00. När andra larmet tjöt gick jag upp och fick gjort mina behov. Jag fixade till mig och packade ner det sista. Nilsson tog ut kampisarna på morgon rundan. När dom kom in så satte vi oss i köket. Prada ville sitta i mitt knä och det fick hon. 

Hon är bara så söt. 
Denna morgon börjar ju jätte bra, när jag skulle bocka mig ner för att ta på mig skorna så hör jag ett knak, jaha där sprack mina älsklings byxor, HELVETE av med byxorna och leta fram ett annat par att ta på sig. Då var det dax att säga hejdå till familjen. Jag tog en å en och sa hejdå till. Nilsson körde mig till centralen. Tåget till Göteborg avgår 06:05 och bistron öppnade först 30 min efter avgång. I bistron står den mest suraste kille jag har mött idag.
- ska du ha mer? 
- nej bara kaffe! 
- 22kr då! Betala med kort eller kontant? 
- kort tack! Jag vill ha mina poäng registrerade med! 
- åh då måste jag ha ett körkort "suck" 
- varsågod
- mm tack! 
Nej du killen du måste verkligen gå en charm och smil kurs. 
Kommer till min plats med mitt kaffe. Men HELVETE vad kaffet smakade, det smakar ju för fan röv. Ja nu har jag ju inte smakat på en röv, men har lekt med en🙃. Så nu sitter jag med ett kaffe som smakar r** och njuter av utsikten. Solen skiner och jag är glad. 

Sköt om er! Hörs snart igen! 

//Sjömannen

Kommentera här: