Onsdag och klasskamrat

God morgon ifrån vår gata i stan!
 
Onsdagen har intagit sin position. Jag vaknar till vid 05:27, då är det full race i sängen på kampisarna, "men helt ärligt, kan ni fan aldrig sova länge någon gång?" T tar ut dom i hallen så att vi kan sova vidare. Vaknar igen vid 07:30 av att jag hör någon som leker med sin.. inte det du tror utan telefonen. Vi kliver upp och tar på oss och T ger de små mat och häxan sur tant tar god tid på sig att äta, hon tar en bit åt gången. Vi står och stampar i hallen. När vi är på väg för trappan så möter vi en av grannarna, jag säger god morgon, tjejen vänder sig om och svara god morgon. Sen vänder hon sig igen och säger, Hej Ronny, Jag står som ett frågetecken, hon säger till T att vi har gått i samma klass. det var ju Linda H som har bytt till W. Vi pratar lite, hon säger att vi måste dricka kaffe snart. Jag säger det är bara att komma upp. Hon frågade hur länge vi har bott här, sen 16 Juli förra året svarade jag. Jag har bott här i 5 år. Så en liten överraskning så tidigt på morgonen. 
Vi kommer ut till det tråkiga regnet, vi går bakom huset så att dom får gjort det dom ska, Prada är en kåt hund djävel, hon rider på Chanel mitt ute på gatan, jag säger till henne att så gör man inte ute. Vi går över gatan så att dom får gjort det dom ska, Chanel älskar att skita så långt in i buskarna som möjligt, T har Gizmo i famnen och ska in i busken och plocka upp efter C han kallar på mig att jag ska hjälpa han, Jag tänker vi kan inte göra det i buskarna mitt ute på en gångbana, nej jag skulle hjälpa han med hundarna, Gizmo och Chanel hänger som två trasor över hans arm. 
Vi går upp och nu sitter vi här och dricker kaffe. 
 
 
Igår när vi låg i sängen jag och kampisarna, så ligger denna donna och rå stirrar på mig, hon låg nog så i 2 timmar inna jag frågar henn om hon ska ha mat. 
Vi ligger det mestadel i sängen igår och bara var. Klockan 21 tar jag mig en dusch för att göra mig snygg för T när han kommer hem från jobb. Tänkte nu blir det ligga ikväll, men nej det blev inget liggande. Jag tar kampisarna på en nattrunda. När vi kommer lite längre ner på gångbanan så ser jag något som rör på sig, Jag tänker vad fan är det? JO DET ÄR RÅTTOR som springer vid latrintunnan och under bilarna. VAN VAF ÄCKLIGT. Grannen kommer med sin hund där råttorna är och jag säger till henne att akta där är råttor där du går nu. Vi står och pratar en stud, hon säger att hon med har sett råttor där varje kväll hon är ute med hunden. Jag säger till henne att jag ringer till Gatukonoret i morgon. Så gatukontoret ni kommer att få ett telefonsamtal av mig idag. 
 
Vi hade bestämt att vi skulle gå en runda idag om det var fint väder, men den rundan blir nog på Emporia köpcentrum, jag ska inom Apple store och fråga dom lite om klockan. 
 
Vi ses snart!
 
//Sjömannen

Kommentera här: